Wednesday 23 December 2015

Recensie: Monsterboek door Alice Hoogstad




Titel/Auteur: Monsterboek door Alice Hoogstad
Jaar gepubliceerd: 2014 door Lemniscaat
Genre: Tekstloos prentenboek, kinderboek
Hoe heb ik dit boek verkregen: bibliotheek
Waarom las ik dit boek: Ik heb dit boek gelezen omdat de vormgeving mij zeer aansprak
Rating: 4 van de 5 sterren

In dit tekstloze prentenboek duiken overal monsters in prachtige kleuren op. En de mensen in het zwart-witte stadje houden nog wel zo van rust en orde! Heeft het meisje met haar krijtjes er misschien iets mee te maken?

Review: 
Om te beginnen wil ik toch echt even kwijt wat een leuk prentenboek ik dit vond. De afbeeldingen vond ik geweldig leuk getekend en het sprak mij vanaf het begin aan! Het prentenboek is een tekstloos prentenboek, dit is wel eens fijn omdat je zelf je verhaal maken kan als ouder of juf.

In het boek komt er een meisje in een stad en begint opeens dingen te kleuren en te tekenen met haar krijtjes. Even later komen deze dingen tot leven, het zijn monsters! En deze monsters kleuren de hele stad. De bewoners kijken heel verbaasd en snappen er niet veel van, maar het meisje vind het geweldig. Ze tekent steeds meer monsters zodat de stad snel meer kleur krijgt. Totdat de regen het weer wegspoelt. 

Zoals ik al zei vond ik dit boek ontzettend leuk. Zeker een aanrader voor iedere ouder of groep 1/2 juf. 
De afbeeldingen vond ik mooi getekend en ook zeker modern. Die kleurenmonsters waren best spannend! 


Het boek is dit jaar (2015) bekroond met een gouden en zilveren penseel. 

Het boek heb ik 4 van de 5 sterren gegeven! 


No comments:

Post a Comment