Wednesday 6 April 2016

Recensie: Feestmaal voor de Koning Door Marlies Verhelst en Linde Faas



Titel/Auteur: Feestmaal voor de Koning door Marlies Verhelst en Linde Faas. 
Jaar gepubliceerd: 2016 door Lemniscaat. 
Genre: kinderboek, prentenboek
Hoe heb ik dit boek verkregen: bibliotheek
Waarom las ik dit boek: Het boek vond ik er mooi uitzien en dieren zijn een geweldig thema. 
Rating: 5 van de 5 sterren 

Dit boek is een boek over dieren. De koning van de Jungle is jarig: de leeuw. Iedereen helpt mee met het bouwen van zijn prachtige vleestaart tot oppeens er stukken weg zijn. De vogelspin gaat op zoek naar wie de dader is. Eerst gaat hij langs gorilla, dan de slang, de giraffe, de olifant, de neushoornvogel, de krokodil, de vleermuis en dan de Leeuw. Wie heeft het gedaan? Dit kun je allemaal lezen in dit leuke prentenboek van Marlies Verhelst en Linde Faas.

De afbeeldingen in dit boek vind ik heel mooi. Ze hebben mooie kleuren en zijn duidelijk en vrolijk getekend. De personages in het boek zijn ook mooi vormgegeven en zien / klinken er super uit!
Het boek is best kort waardoor je er door raast! Dit kan een voordeel of een nadeel zijn. In mijn geval was het een nadeel want vond het boek veel te leuk om te stoppen!


Dit boek is perfect om voor te lezen in groep 1/2 als je een dierenthema, verjaardagsthema of een jungle thema hebt. De kinderen zullen smullen van de mooie afbeeldingen en spannende tekst!
Uiteindelijk geef ik dit boek 5 van de 5 sterren, want vond hem echt super!

No comments:

Post a Comment